Blogg gratis Logga in

Mina tankar

minatankar | 27 Jun, 2007 | Mina tankar | (784 Läst)

Hur korkad får man bli??

Har man dåligt med pengar sedan tidigare så behöver man ju inte ge bort det lilla man har... Skulle nämligen ladda mitt och frugans mobilnummer med pengar, så jag gjorde som vanligt... Gick in på Halebops hemsida och laddade via internetbanken... Man får ju ett sms som berättar att dom har laddat ens kort med pengar... När sedan frugan kom hem så frågade hon om jag inte laddat hennes kort, för hon hade inte fått nått sms... Jovisst, gjorde jag det... Kollade även hennes saldo ifall det nu blitt nått fel på sms tjänsten, men inte hade det laddats med några pengar inte...

Slog igång min telefon för att kolla och där hade det kommit in pengar... Så enda förklaringen till detta måste vara att jag matat in fel telefonnummer när jag skulle ladda hennes mobil... FAAAN!!! 200 kr åt helvete, jag hade ju lika gärna kunnat slänga in pengarna i kaminen... Får väl se det så att jag gjorde någon riktigt glad idag... Förhoppningsvis så kanske det var någon som inte haft råd att ladda sitt kort på länge... Ska väl inte älta det alltför mkt, men vi behöver alla pengar vi kan få... Framförallt nu när det snart är semester...

På tal om semester... Uj, Uj vad jag längtar efter de 5 veckor av total ledighet som jag nu har framför mig... Men än är det 2½ vecka kvar tills den är här, när den väl kommer så ska jag njuta varenda sekund av den och framförallt så ska jag inte stressa... Jag har börjat redan nu att varva ner i sinnet, skärpan på jobbet är ju fortfarande på topp men i övrigt så har jag börjat stressa av... Så när jag är ledig så pumpar jag min hjärna på information att ta det lungt, vill nämligen inte slarva bort 1-2 veckor av min semester på att varva ner... Det går ju bättre att göra det oxå när jag jobbar så mkt natt som jag gör, för då är jag ju ledig emellanåt...Det börjar ju även märkas på jobbet oxå att det är semester, samtalen blir mindre och mindre och nätterna är hur lugna som helst...

Igår kom pappa förbi och vi började sätta upp de sektioner av staketet som fattas... Det kommer att bli riktigt bra när det blir klart.. Vi hann väl med sju-åtta sektioner innan han åkte hem... Han skulle egentligen ha kommit ikväll och i morgon så vi kunde göra det klart, men han har så ont i sin högra hand så han begärde sjukledighet och fick det...;o) Så vi får se när vi gör klart resten... Jag har iaf ställt upp alla sektioner på ett ungefär där dom ska stå, så nu kan det inte komma någon golden spatserande hur som helst..

Annars har jag inte gjort så mkt idag, i morse så packade vi in hela familjen i bilen och for iväg till skogen... Camilla hade sett en liten grusväg som hon tyckte att vi skulle utforska, men vi hittade inte den förrän vi åkte hem... haha... Camillas lokalsinne är inte av högsta klass... Vi hamnade på kalhyggevägen och det var minst lika mysigt, vi hittade en stor sten i skogen som vi besökte och Accta gillade verkligen att springa upp och ner... Lite roar dom små...

När vi kom hem så käkade vi lite och sen åkte Camilla till jobbet och jag och vovvarna intog sängen... Vi sov ända till halv fyra och det var så skönt... När vi gick ut så var det strålande sol och ganska så varmt på baksidan... Resten av eftermiddagen gjorde vi... Inget... Java och Accta lekte med varandra på tomten och jag satt i uterummet och betalade räkningar och surfade runt lite...

Sen var det dax för dusch, middag och lite familjetid innan jobbet... Jobbar två nätter nu och sen är jag ledig på fredag och så ska jag jobba kväll lördag och söndag... Så ni förstår väl kanske varför jag längtar till semestern...;o)

//Åsa

minatankar | 27 Jun, 2007 | Javas träningsbok | (786 Läst)

Vi utmanade vädergudarna...

... och vann!!! Trots att regnmolnen hängde tunga över oss så tog vi på oss våran cykelutrustning och drog iväg... Det blev en ganska så lång cykeltur och vi stannade bara en gång för att dricka... Liten hängde på riktigt bra idag och nu märker man att hon har kommit på hur hon ska lägga upp sitt "lopp"... Hon tjuvrusar inte nu utan travar på tills jag höjer tempot och då kan hon galoppera på om hon behöver...

Vi tog en liten längre runda idag, när vi kom till centrum så vek vi av mot Preem ist för att cykla rakt fram och hem.. Vägen som går från Preem upp till Generalsvägen är en ganska så brant uppförsbacke och där fick jag ingen hjälp alls.. Eftersom att matte inte har så bra kondis så gick det inte fort och Liten såg sin chans att vila, hon gick den sista biten uppför backen...;o)

Vet inte hur länge vi var ute, men det blev nog inte fullt en timme... Jag försökte att hålla ett bra tempo hela vägen men åt ett håll var det motvind så det vart lite svårt...

Vi hann inte mer än hem så började det hällregna!!! Snacka om att vi gav vädergudarna en smäll på käften...haha